Hate godbyes

Har nu haft tva intensiva veckor i Kina. Har varit i Guangzhou och levt med lokalbefolkningen. Lart mig otroligt mycket, och insett att lara mig den kinesiska kulturen ar lika avancerat som att lara sig det kinesiska spraket. Visserligen varierar kulturen beroende pa vart man ar, och fran person till person. Men de som jag har varit med har varit riktigt traditionella och antifeministiska. Naval... jag har harjat omkring lite i Kina och levt i mina nastalgiska drommar som jag har forsokt att ateruppleva. Har varit i Shanghai och atit i Jin Mao, svingott. Men sjalvklart blir upplevelsen aldrig battre an den forsta... tyvarr. Sedan akte jag tillbaka till Suzhou och tittade in pa min favoritbutik och kopte lite nya skor. Insag att hela forra resan faktiskt inte var en drom. Butikschefen som heter Tangtang som ar den grymmaste konstnaren jag traffat kom ihag mig... dock som tatueringskillen som  inte kan saga mer an bra bra ja ja nej nej. Naval, den har gangen fick jag inte titta pa nar hon malade for hon kande sig pressad for att jag hade akt tillbaka hela vagen for att fa ett par helt frihandsmalade skor. Sedan akte jag tillbaka till Hong Kong... hinner inte riktigt skriva mer just nu, jag fortsatter kanske imorgon efter att jag har traffat min faster och mina kusiner. Ratt rolig historia att beratta om dagen.. men... imorgon som sagt! :)

En fraga till Thomas bara.. eller Jocke om han laser detta:
Den dar feta skivbutiken i HK som vi var i, dar vi sag att Flyleaf, Tegan and Sara och Otep hade slappt nytt album. Var lag den?
Tydligen inte i Times Square som jag trodde... :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror den låg antingen vid IKEA eller Starbucks som ni brukade hänga på på kvällen.



hälsa big buddha

Jocke

2010-08-06 @ 08:03:55
Postat av: Jocke

Tja!



Tror den låg vid IKEA!!



Hälsa BIG Buddha!

Jocke

2010-08-06 @ 08:09:48
Postat av: Sweet T

Yes, vid IKEA. Bredvid rulltrappan ner till IKEA fanns en trappa upp, dar ligger affaren.

2010-08-06 @ 11:16:08
URL: http://betterthannafting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0