Dagens utanför lådan #7

Freestylerappa på kantonesiska under middagen. Har insett att det är riktigt lätt att rappa på kantonesiska eftersom de flesta ord slutar likadant och det är lätt att leka med språket och kasta om orden lite. Till och med slänga in engelska ord. Mandarin är ett alldeles för disciplinerat och rakt språk för att det skulle funka på samma sätt.

Hong Kong, nga janghai ho fa jy nei

Jyygo nei m-jidao, nga ho oi nei

Hong Kong go malo yao ho da je sek

Yao siu mai, yao ha gao yao char siew bao

Maye tok sek, tok sek m-dao bao

 

Sitter nu hemma på min soffa en solig dag som denna och gör inte ett piss. Det dåliga med att köpa biljetter till HK så långt i förväg är att man inte vet hur saker och ting ser ut i framtiden. Nu har jag riktigt tråkigt och ingen är hemma. Måste vänta två veckor till tills jag åker bort, men nu när tiden är inne inser jag att två½ veckor därborta inte kommer räcka alls! Jag kommer praktiskt taget inte hinna mer än att säga hej, äta dim sum, laga lite mat, tatuera mig och åka lite tåg och detta måste jag göra så stressigt jag kan! Hade det gått att ändra biljetterna hade jag åkt imorgon och stannat där minst en månad!

 

Diu! Si gaan gwo dak jan hai taai faai! Siu ding dok mou maye gamhou taai! nga yiqing nam qing jadin yao hangfang di, nga yiga jidao nga yiqing yao di sa-sa di! Hillevi, nei gangdongwa sä-m-sä täng?! ngadi haqi gäng hoyi chöng wasi RAP bei nei täng! ;)


Kommentarer
Postat av: Lili

Tror bestämt att detta är det nya Sven-transkriptionssystemet för kantonesiska. Pinyin och Wade-Giles släng er i väggen!

2010-07-07 @ 22:53:09
Postat av: em

hahahaha x)

2010-07-08 @ 06:48:44
Postat av: Thomas

Du borde ha åkt hit tidigare, ja. Du hade kunnat snacka med massa härliga kineser, och gått på rockfestivalen med mig! och mer där till... :D det är skönt här! :D

2010-07-08 @ 19:44:54
URL: http://betterthannafting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0