Thomas

Idag har jag vaknat, gatt upp och atit jok, som det heter pa kantonesiska! :)
Sedan akte jag och jenny ned till Fangcun for att traffa Thomas, vi drog till Starbucks och catchade upp lite tid. Bjod Jenny pa en Cappuccino som aldrig har druckit kaffe forut som fick en rejal effekt! Sedan gick vi till Beijing Lu (shoppingdistrikt) och tittade lite pa skivor och sa hej da till Thomas annu en gang. Kanns konstigt att traffa honom sahar andra sidan av jorden igen och anda inte spendera sa mycket tid med varandra. Skulle vara kul att resa lite tillsammans, som den gamla goda tiden! Vet inte riktigt varfor det har blivit sa att jag har bott pa andra sidan av GZ istallet. Imorgon beger vi oss iaf mot Shanghai och Thomas vandrar en annan vag. Naval, vi skulle ga tillbaka till busshallsplatsen for att komma hem till skolan igen men jag hittade valrdens grymmaste butik med massa hello kittyklader, har aldrig tidigare hittat hello kitty t-shirts for killar.. sa jag shoppade sonder mig. Konstigt nog ar det forst idag som jag har behovt rora mitt konto! Trodde jag skulle spendera 10-tusentals med kronor, men har val forbrukat 200 kronor mer an det som jag fick av mamma innan jag akte hemifran. Men...

Shanghai kommer bli dyrt som fan... som vanligt! Ska nog borja gora detta till en tradition - varje gang jag aker till Shanghai ska jag leva lyxliv och branna pengar som fan! Kommer bli dyrt bara for expot, alla vandrarhem och hotell ar helt uppbokade. Men lyckades hitta ett, 2 km ifran nanjing rd. Hotell... 220 SEK per natt och person! Alldeles for dyrt for kineser att bo dar, sa det mste formodligen bjudas pa!  Men okej... 600-800 kronor ar val inte sa mycket for mig som det ar for dom! Det enda sviniga ar bara att jag maste lyfta en javla massa ton frukt for att skrapa ihop dom pengarna! Jin Mao kommer ocksa att bli for dyrt for kinesiska studenter, sa dar maste det ocksa bjudas! Fan...! :) Nog om min ekonomiska tillvaxt... tankte ga pa bio ikvall ocksa, men det blev forsent sa vi satt pa balkongen och pratade istallet och at massa jiao zi! Nu dricker jag 原叶茉莉花茶 under en enorm flakt som formodligen kommer ge mig huvudvark. Men det ar sa javla varmt och fuktigt har! Ska nog tillbaka till mitt rum snart och packa min vaska infor imorgon.

Haha.. juste... pa vag hem fran shoppingdistriktet efter att ha traffat Thomas fick Jenny ett samtal pa bussen. Som givetvis var helt smockfull som ni kan forestalla er. Dar hon fick reda pa nagot.. hmm.. enligt denna kultur privat. Sa fick hon varldens sammanbrott och skrek som fan och blev helt skogstokig! Aldrig sett ett sant vilde nagonsin i hela Kina. Borjade kanna mig javligt obekvam i situationen. Men var helt okej.

Juste... till Lili, jag vet inte varfor. Men jag har knappt tagit nagra bilder denna resa :S har kanske tagit en 20 bilder totalt.. fast inte pa nagot inte pa nagot intressant. Typ bara pa toaletter, hoga byggnader och mitt rum. Kanner mig inte sa mycket som en turist denna gang, sa det kanns nastan mer naturligt att inte ta bilder pa allt man ser och gor. Kommer formodligen angra det senare... far val fota mer sen i Shanghai och i Suzhou sen :)

Kommentarer
Postat av: Lili

茉莉花茶,太好了!!

//莉莉



2010-07-26 @ 19:21:46
Postat av: Lili

Föresten, vad är det för taximusik som gäller du gå?

När jag vad i kina sist var det ju liksom 北京欢迎你 och 通话 som gick på repeat xD

2010-07-26 @ 19:27:33
Postat av: Thomas

Det var trevligt att ses igen, Sven! Synd att det bara varade ett par timmar dock.

Hur reagerade du på hennes sammanbrott på bussen?

Detsamma med mig, jag har inte tagit mer än kanske 20 bilder på 5 veckor... Man ångrar sig senare.

2010-07-27 @ 10:56:27
URL: http://betterthannafting.blogg.se/
Postat av: L

Om det finns någon anledning till att du behandlar mig som luft så skulle jag gärna vill jag veta det, för ärligt talat får det mig att må skit.

2010-07-29 @ 16:13:41
Postat av: jakob

orkar inte läsa just nu, men hoppas läget är bra :) peace man

2010-07-29 @ 21:54:27
Postat av: jakob

ok, nu har jag läst! låter som du har det fett kul :D

2010-07-31 @ 11:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0