Kandell

Fick ett pessimistiskt sms imorse av fröken Kandell som precis landat från härliga Medelhavet. Visst är det magiskt med flygandet när det går så snabbt? Fungerar nästan som teleport. Igår var du och badade i medelhavet, idag njuter du av Sveriges 11 grader. Men det är inte bara flyget som går snabbt, även tiden rusar iväg i en ruskig takt oavsett hur mycket vi än försöker fånga den, frysa den och uppleva den! Si gaan gwo dak jan hai taai faai!

Låt mig dra min 212 dagars långa historia ännu en gång i en förkortad version:

För sex veckor sedan satt jag en morgon och tittade på soluppgången vid Mt Everest.
För en tre sen blev jag överlämnad av Thomas i Kambodja, då jag fick sova på bänkar i Bangkoks flygplats, då man gick på restaurant med man träffat samma kväll.
För 3½ månader sen satt jag vid Angkor Wat och tittade på solnedgången.
För fyra månader sen befann jag mig så långt in i Vietnams klippor att jag inte ens visste vart jag själv befann mig.
För 4½ månader sen tog jag surfinglektioner i Bali, inte långt ifrån Australien. Jag född på nytt till ett barn igen.
För fem månader sen såg jag Chris Garver, Kim Saigh, Shige och Tim Hendricks.
För sex månader sen låg jag på en Malaysisk strand, Indiska Oceanen som utsikt. Det var julafton, det var kväll, vi hade pepparkakor direktimporterat från Sverige, vi hade feta högtalare som dunkade Amy Diamonds julalbum. Det var en helt ny jul!
För sju månader sen tatuerade jag min första "kund" utanför en helt vanlig bungalow i Thailand.
För 7½ månader sen var jag vilsen i Hong Kong. Utan att överdriva nu - världens bästa stad! Och sprang på mina kusiner jag aldrig träffat tidigare. Jag mådde bra.
För åtta månader sen upplevde jag den godaste maten jag någonsin ätit. Ett paradis för den som älskar mat av högsta kvalité med obegränsad kvantitet. Jag överdriver inte ett dyft om detta som jag brukar göra - jag saliverar fortfarande som en hund när jag tänker tillbaks på tiden när vi alla satt i toppen av Jin Mao Building (400 SEK dock).
För 8½ månader sen såg jag terracottaarmén, jag vandrade längs kinesiska muren och jag beskådade de vackraste vyerna jag någonsin kunde föreställa mig- i Gobiöknen.
För nio månader sen satt jag på ett tåg i en vecka genom hela Siberien.

Imorgon är det exakt två månader sedan jag återvände till Stockholm, staden i mitt hjärta. Imorgon är det den sjätte dagen jag blir piskad i ryggen på jobbet bara under denna vecka. Ikväll är kvällen jag är trött på livet. Jag har sålt mig själ till frukterna, jag har sålt mig själ till djävulen och jag kommer aldrig att få den tillbaka!

Svar till Thomas:
Jag har några planerade utgifter, behöver lite pengar. :)
Donera?

Gratulerar på Joakims födelsedag.

Kommentarer
Postat av: fröken kandell

för nio månader sedan stod du och grät i min hiss

2010-06-13 @ 19:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0