Tronar på minnen från fornstora dagar

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om på bloggen, somliga tycker om bröstförstoringar- och läppförstoringar, smink och kläder. Varför inte? Det verkar vara det som man ska läsa om för att vara med på det blåa tåget. Nåväl, jag låter tankarna flöda och låta mig hamna där jag hamnar från dag till dag.

Jag ska släppa detta fenomenala ämne efter detta inlägg innan det börjar bli för tjatigt, men jag måste bara få poängtera hur fantastiskt Sverige är! Precis som ett sagoland isolerat från all ondska. Inom dessa gränser existerar varken farliga människor eller farliga djur, endast en viss Maud Olofsson! Utbildningen är gratis, det är ju därför vi skolkar medan andra prostituerar sig för att sin första son ska få gå terminen ut. All utbildning under högskolan - 1050 i studiebidrag, bakfull redan fredag. Ett land där fattigdomen inte existerar, det är därför vi knarkar och super ihjäl oss för statens bidrag så att vi inte kan komma upp över ytan igen. Nationens stolthet: Fri sjukvård! Men vem predikar för skatt? Verkligen ett tryggt land långt bortom verklighetens gränser. Jag är glad över att jag fick min uppväxt här, men har du någonsin lagt märke till hur stilla allting står?

Precis som en fjäril som bara står, vacker att titta på, men vingar som inte slår!

Jag återvänder efter 211 dagar och allting är precis detsamma som om jag vaknat ur en dröm. Eller jo, vissa nationella utvecklingar har skett - Volvo har blivit kinesiskt uppköpt, SL drivs av Hong Kongs MRT och Fruktbudet har fått en ny fräsch kaffebryggare. Jag undrar ändå vart alla möjligheter finns? Reinfeldt, jag undrar om vi befinner oss på ett sjunkande skepp?

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tror möjligeheterna både finns och inte finns i att förändring dröjer här. Vi är landet lagom och vi håller oss på en lagom nivå. Vi är stabila. Vill du något får du kämpa dig upp ur lagomets gröt men om du är bekväm med det du har kan du hålla dig på en, jusste, lagom nivå. Ingen sjunker för lågt men vi utmärker oss inte heller särskillt. tror det är därför det känns så tryggt.

2010-05-08 @ 21:56:43
Postat av: sama

gillar att du slängde in timbuk! fortsätt blogga



ditt no1 fan!

2010-05-09 @ 23:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0