Dagens fenomen #1

Det är faktiskt helt okej när jag faktiskt gör något framför datorn, men allra oftast sitter jag bara. Typ som nu, skriver på en blogg som ingen läser. Tänkte att jag från och med nu endast ska skriva om bra och trevliga saker i livet, men det ledde till noll uppdateringar + att ingen ändå vill läsa om sådant som man ser i varje film med Julia Roberts eller Hugh Grant med sin oskyldiga brittiska accent. Börjar därför med ett nytt projekt som förmodligen kommer läggas på is senare i månaden, dvs Dagens fenomen i det moderna samhället.

Socialt nätverk och umgänge, vad är det i dagens moderna samhälle? Många vänner på facebook och kontakter på MSN. Finns du inte på facebook kan du räkna dig som papperslös.

Jag har spenderat åtaligt många onödiga dygn framför datorn ensam i mitt rum då jag inte har gjort ett piss. Eller jo, något har jag ju gjort - varit social.

Jag tänker logga ut från MSN, någon svarar: Men kom igen! Var lite social!
Jag svarar inte på ett SMS, någon säger: Men kom igen! Jag försöker konversiera!
Jag använder inte datorn på ett tag, folk frågar: Vart har du varit på sistone?

Det är förmodligen såhär vi vill ha det. Kanske skönare så? Mindre intimt, mer bekvämt? Förmodligen.
Jag föredrar nog oldschool iaf, på den tiden när man umgicks på riktigt, på den tiden när man faktiskt behövde använda stämbanden för att prata.

Vad tycker ni två anonyma läsare till bloggen? Tyck till! :)

Nåväl, ska väl gå och lägga mig nu. Ska tillbaka till det tragiska livet i fruktlagret imorgon, hoppas bara man slipper göra något som är tråkigare än astråkigt. Så desperat efter nytt jobb! Nåväl, ring om det är något! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0