Exakt en månad sen

För exakt en månad sen kom jag hem från Hong Kong. Känns som att jag kommer leva i nostalgi för resten av mitt liv! Går inte att tömma min ryggsäck på allt jag plockat på mig under året för skulle verkligen vilja visa det. Men ingen med samma referenser kommer kunna relatera till det. Nåväl, för en månad sen kom jag hem efter en hårdkokt träning i kantonesiska. Nu har jag knappt använt språket överhuvudtaget på 31 dagar, håller redan på att tappa bort det. Vet Emily möjligtvis någon hemsida där man kan titta på kantonesiska serier online?

Hursomhelst, detta har hänt sen jag kom hem:
Har packar frukt tills jag börjat gråta.
Har varit i Norge
Har börjat skolan, pluggat heltid i två veckor, men har fortfarande inte börjat läsa det som jag kom till skolan för att läsa.
Idag har jag också börjat ta upp min diet och träning efter två månaders uppehåll. Tränat hårt som fan, men magen rinner fortfarande ur byxkanten. Är det ett resultat av dålig öl? Borde man kanske sluta dricka öl och äta snacks i duschen?


Bild från Oslo.


Var förresten hos Thomas igår med Jocke, Jakob och Anton och spelade Lotto. Alla förlorade, sedan åt vi på lokala pizzerian i Sköndal där Thomas är stammis och tillbaka hem till Thomas lagom till att beskåda vuxenmobbning och förnedrings-tv - "Idol". Sedan tittade vi på två videoband från Asienresan. Riktigt trevligt! :) Nice om varje kväll var perfekt... på en plats där ingen lider av ångesten som ingen vet kommer ifrån. En plats där även pensionerer har ett liv. Rösta rödgrönt förresten! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0