För ett år sedan

För exakt ett år sedan satte jag foten för första gången i en dröm jag kämpat för att få till verklighet alla mina sena tonår. Naiv och blind utan att veta vad som skulle vänta, utan att riktigt förstå vad frihet innebär och nästan helt utan vetskap om världen utanför svenska nationens gränser.


Bild tagen för exakt ett år sedan, nästan på klockslaget till och med, i hotellrummet i Moskva. Med vänner som når ned till mina rötter och som förhoppningsvis växer med mig i 100 år tills bladen börjar vissna av förrutnelse.

Varit ett svinigt händelserikt år, även fast jag har spenderat ett par månader i en mörk lokal dränkt i frukter och övermogna bananer. Ett år sedan känns som en hel ungdom sedan, men samtidigt lika nära som ett ögonblick, precis som igår. Efter alla händelser på vägen är jag i alla fall glad över att ha hittat en passion för kinesiskan som jag vägrat lära mig tidigare. Äntligen ett mål starkt som stål, men samtidigt kluven precis som då.


Tänkte att jag skulle göra ett brutalt långt inlägg, men insåg att jag inte orkade innan jag ens hade börjat. Vill inte se en enda frukt igen! Borde nog plugga lite nu, börjat på universitetet igen för alla er som inte visste och bryr sig :)



Hade tänkt att lägga upp best-offbilder på hela året. Men insåg som sagt att jag inte ens orkade skriva ett inlägg.
Blir en annan gång! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0